Podsumowanie międzynarodowego projektu eTwinning "Garden full of spring flowers" - Kl. IIIa
Dobiega końca realizacja projektu "Garden full of spring flowers". Był on realizowany w roku szkolnym 2019/2020 (kl. II a) i 2020/2021 (kl. III a).
Służył rozwijaniu kreatywności uczniów oraz odkrywaniu i rozwijaniu własnych możliwości twórczych, a także wzbogacaniu wiedzy o krajach uczestniczących w projekcie. Jednym z głównych zadań było wykonanie kwiatów, które następnie wraz z opisem zostały wysłane w listach do 15 szkół partnerskich: Armenii (Gegharkunik region), Danii, Finlandii, Francji, Grecji, Islandii, Jordanii, Mołdawii, Polski, Portugalii, Serbii, Słowenii, Szkocji, Szwecji, Turcji.
Każdy otrzymany kwiat był dla dzieci źródłem emocji i motywował do szukania informacji na temat danego kraju w różnych źródłach. Utworzona przez dzieci wystawa - międzynarodowy ogród kwiatów, jako wynik partnerskiego działania, prezentowana w holu szkoły, była okazją do tego, aby cała społeczność szkolna zobaczyła efekty tego przedsięwzięcia.
Ewaluacja projektu (dokumentowanie przebiegu działań, obserwacje, rozmowy i ankiety dla uczniów) pokazała, że uczniowie byli zaangażowani w projekt, wzbogacili wiedzę o krajach partnerskich, o kwiatach wiosennych, utrwalili umiejętność mierzenia, rozwijali kreatywność i własną ekspresję oraz doświadczyli wielu wrażeń i przyjemności z udziału w projekcie.
Sądzę, że inicjatywa eTwinningowa przyczyniła się uatrakcyjnienia oferty szkoły.
Zobacz prezentację z podsumowaniem:
Elżbieta Henicz