Pedagog
Godziny pracy pedagoga szkolnego mgr Joanny Łapińskiej-Gruszczyk w roku szkolnym 2022/2023
Poniedziałek 8:45 - 13:30, 14.30-15.30
Wtorek 8:45 - 12.40, 13.40-14.45
Środa 8:45 - 10:30, 11:30-13:30
Czwartek 08:00 - 9:45
Piątek 8:45- 12:30
Artykuły
KAMPANIA „BIAŁA WSTĄŻKA” W JASTRZĘBIU-ZDROJU
#Daj sygnał i zatrzymaj przemoc. V Kampania Biała Wstążka w Jastrzębiu-Zdroju
Od 30 lat niewielka biała wstążka jest symbolem protestu przeciwko przemocy wobec kobiet. Na całym świecie, również w Polsce, począwszy od 25 listopada, podejmowane są działania, które mają na celu nagłośnienie problemu.
Jak motywować i wspierać dzieci do systematycznego uczenia się w domu
W warunkach w jakich znaleźliśmy się aktualnie z powodu epidemii wymagają od rodziców umiejętności związanych z odpowiednim motywowaniem swoich dzieci do nauki. Co sądzę jest teraz bardzo trudne. Chciałabym wyjść naprzeciw temu zadaniu i wspomóc Państwa. Mam nadzieję, że wskazówki znajdujące się poniżej przybliżą problem. W jaki sposób wzbudzać w dziecku zainteresowanie danym przedmiotem, stwarzać warunki do poszerzania wiedzy i doświadczeń dziecka, pomagać przy odrabianiu zadań domowych, nie stawiać wymagań ponad jego możliwości. Przede wszystkim rodzice powinni wspierać swoje dziecko.
W działaniach trzeba brać pod uwagę motywację wewnętrzną dziecka, ponieważ upatruje ona swoje źródło w samym człowieku. Kiedy dorośli odnoszą się do tego, na czym zależy dziecku, co jest dla niego ważne itp., sprawiają, że podczas wykonywania określonej czynności rozwija się w nim poczucie satysfakcji, radość i zadowolenie. Motywacja wewnętrzna nie wymaga dyscyplinowania i napominania. Sprawia, że dziecko podejmuje aktywność z własnej woli, ciekawości, ponieważ dostrzega sens swego działania.
Życzę Rodzicom miłej lektury
Pedagog szkolny
J.Łapińska -Gruszczyk
Higiena pracy uczniów i nauczycieli podczas realizacji nauczania zdalnego
Kilka wskazówek ważnych dla utrzymania prawidłowej pozycji ciała.
Podczas pracy przy komputerze zwróćmy uwagę przede wszystkim na ułożenie pleców, przedramion i nóg:
• Plecy powinny być podparte od łopatek do odcinka lędźwiowego.
• Nogi powinny być ułożone tak, by kolana były zgięte pod kątem ok. 90 stopni.
Ważne jest, by przy siedzeniu na krześle stopy nie zwisały luźno, tylko były podparte. Wszelkie siedzenie bokiem, na nodze czy z nogami podwiniętymi pod krzesło powinno być niedozwolone.
• ekran powinien być odsunięty ok. 40-70 cm od oczu – tak, by górna linia była na wysokości oczu. Monitor powinien stać tak, aby źródło światła, a więc okno bądź lampka, nie znajdowało się za nim.
Najlepiej, aby światło znajdowało się z boku ekranu.
• Najzdrowsze dla oczu jest światło dzienne, więc wskazane jest, aby pracować zdalnie w ciągu dnia.
• Regularne przerwy, najlepiej co 35-45 min. W czasie przerwy najlepiej wstać oraz rozluźnić i rozciągnąć kręgosłup, ćwiczenia rozciągające górny odcinek, proste ćwiczenia mięśni karku (ruchy głową w różnych kierunkach).
Pedagog szkolny
Bezpieczne korzystanie z Internetu
Drodzy Rodzice i Uczniowie!
Chciałybyśmy przekazać Wam wskazówki dotyczące bezpiecznego korzystania z Internetu, szczególnie teraz kiedy sytuacja zmusiła nas do zdalnej pracy i większość czasu spędzamy przez komputerem, czy też laptopem.
Życzymy miłej lektury i dużo zdrowia :)
J.Łapińska- Gruszczyk, B.Łapa
Kwarantanna: Jak przetrwać?
Panujący wirus wymusza na nas robienie rzeczy, które zazwyczaj kojarzymy z nudą i monotonią, od których na co dzień uciekamy. Bywa, że zaczynamy odczuwać napięcia i frustracje, których nie mamy gdzie odreagować. Do tego wszystkiego dochodzą codzienne informacje o kolejnych zachorowaniach i restrykcjach. Nikt z nas nie lubi zakazów, nakazów, czy ograniczenia wolności. Poddajemy się jednak, bo większość z nas odpowiedzialnie przyjmuje zalecenia od specjalistów. Przedłużający się czas kwarantanny spędzamy w domu z rodziną i najbliższymi.
Czytaj więcej o: Kwarantanna: Jak przetrwać?Jak postępować z dziećmi w obliczu strachu, który pojawia się w związku z koronawirusem?
Jako rodzice powinniśmy rozmawiać z dziećmi, ale wcześniej proszę przygotować kilka faktów na temat koronawirusa.
Czytaj więcej o: Jak postępować z dziećmi w obliczu strachu, który pojawia się w związku z koronawirusem?Czy można szukać plusów siedzenia w domu?
Nie paniku, łatwo powiedzieć, tym bardziej jeśli codziennie bombardowani jesteśmy nowymi doniesieniami o kolejnych zachorowaniach. Komunikaty o zachowaniu spokoju wywołują w nas wręcz niepokój. Jednak nadawcom tych treści chodzi o to, żeby nie poddać się panice, czy stresowi, ale o zaakceptowanie tych emocji. Sama świadomość, że to co przeżywamy nie jest złe, sprawia, że czujemy się lepiej. Strach przed koronawirusem jest realny, więc nasze emocje tu i teraz są uzasadnione. Można jednak ten strach oswoić chociażby przestrzegając zaleceń, czyli myć ręce, unikać zgromadzeń...Na to mamy wpływ.
Czytaj więcej o: Czy można szukać plusów siedzenia w domu?Jak zadbać o swoje emocje i zdrowie psychiczne w czasach pandemii, izolacji, kwarantanny. Informacje dla Uczniów.
DROGI UCZNIU!
Aktualna sytuacja w kraju i na świecie powoduje w nas zarówno podenerwowanie i niepewność, a z drugiej strony ciekawość i poczucie, że wszystko się jakoś ułoży.
Każdy z nas jest inny i na swój własny, niepowtarzalny sposób przeżywa tę trudną sytuację trwającą już ponad miesiąc.
Są jednak pewne rzeczy pomagające dbać nam o nasze emocje i zdrowie psychiczne, które jest równie ważne jak te zdrowie fizyczne.
Netykieta - savoir - vivre w internecie
Netykieta to zasady zachowania, które odpowiadają na pytanie: jak zachowywać się w internecie? Reguły zmieniają się tutaj z roku na rok, tak jak zmienia się internet. Zasady właściwego zachowania w sieci wywodzą się z netykiet, które obowiązywały na grupach dyskusyjnych, forach. To do nich odnosi się dzisiejszy kodeks zachowań – netykieta w internecie.
Czytaj więcej o: Netykieta - savoir - vivre w internecie
Strona 1/2
- Strona 1
- Strona 2
- Następna strona>
- Ostatnia strona>>