Zajęcia kompensacyjno-korekcyjne
Zajęcia kompensacyjno-korekcyjne były prowadzone w dwóch grupach, z uczniami klasy IV b i V a. Na zajęciach usprawniano funkcje percepcyjno- motoryczne zaangażowane w procesach pisania i czytania, stymulowano poznawczy rozwój ucznia, poszerzano zasoby słowno- pojęciowe mowy, kształcono słuch fonematyczny, wytwarzano skojarzenia słuchowo- wzrokowe, doskonalące pamięć wzrokową stanowiącą podstawę zapamiętania zasad pisowni, a przede wszystkim zapoznano z zasadami pisowni.
Podczas zajęć stosowano:
- metodę integracji sensorycznej (metoda polisensoryczna),
- Program Edukacyjno- Terapeutyczny „Ortograffiti”,
- metodę Kinezjologii Edukacyjnej.
Na zajęciach wykorzystano gry dydaktyczne: planszowe, multimedialne, prezentacje, materiały do ćwiczeń usprawniających funkcje percepcyjno – motoryczne. Skompensowano braki w zakresie poszczególnych funkcji w oparciu o mocne strony ucznia, umożliwiono wszechstronny rozwój. Wypracowano właściwą motywację do nauki. Poszerzono kompetencje językowe i komunikacyjne. Osiągnięto u uczniów kompetencje analityczne, usprawnienie percepcji, pamięci i uwagi, opanowanie techniki biegłego i dokładnego czytania, prawidłowe rozumienie treści.
Joanna Łapińska- Gruszczyk