Mindfulness na lekcjach plastyki oraz warsztaty autoregulacji dla klas ósmych (działania w ramach programu Erasmus+, po kursie Motivation Plus w Sewilii)
Uczniowie klas siódmych w ramach zajęć plastyki, zostali zapoznani z metodą arteterapeutyczną nazywaną “mandalą kontroli”. Lekcje wykorzystywały technikę poznaną podczas kursu, jednakże w formie zmodyfikowanej - łącząc się ze sztuką współczesną land art.
Zajęcia odbywały się na podwórku szkolnym lub w innych miejscach w okolicy, które umożliwiały swobodną pracę. Klasy zostały podzielone na małe grupki, każda z nich miała stworzyć mandalę przy użyciu kredy, roślin i innych dostępnych w okolicy elementów. Po ukończeniu mandali każdemu zespołowi wyjaśniono na czym polega mandala kontroli - w środku kręgu mieli zapisywać te “rzeczy”, nad którymi mają kontrolę, za kręgiem te będące poza ich kontrolą (np. korek samochodowy, emocje, pogoda, zachowanie, uczucia innych ludzi, przeszłość…). Każdy członek grupy zapisywał wedle własnego sumienia, choć towarzyszyły temu spojrzenia pełne konsternacji. Owa konsternacja miała stanowić fundament późniejszego działania, dyskusji dotyczącej różnic w rozmieszczeniu poszczególnych słów w kręgu oraz wokół niego.