Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 im. Władysława Broniewskiego

ul. Mazurska 6

tel. +48 324 714 704

poczta@sp5.jastrzebie.pl

Sprawozdanie z trzydniowej wycieczki Sandomierz- Lublin- Zamość- Kazimierz- Czarnolas

Dnia 20.05.2019r. wyjechaliśmy na wycieczkę "Śladami polskiego renesansu" do Sandomierza, Kazimierza, Lublina, Zamościa i Czarnolasu. Opiekę nad nami sprawowały panie: Renata Reichman, Izabela Skirtun, Magdalena Dudek i Barbara Nather. Wyjechaliśmy o godzinie 6.00. Jechaliśmy sześć  godzin.

Pierwszego dnia wycieczki zwiedzaliśmy Sandomierz. Kiedy  dojechaliśmy na miejsce, czekała na nas pani przewodnik, która zabrała nas  w cudowne miejsca. Pierwszym miejscem był Wąwóz św. Jadwigi. Następnie poszliśmy na rynek, aby obejrzeć katedry i zamek. Pani opowiadała nam ciekawostki związane z nagrywaniem filmu "Ojciec Mateusz".

Potem pojechaliśmy do Świdnika. Tam zameldowaliśmy się, odebraliśmy klucze i oglądaliśmy pokoje. Z kolei zeszliśmy na obiadokolację. Wieczorem spotykaliśmy się w pokojach z koleżankami i kolegami z innych klas. Pobudkę mieliśmy o godzinie 7:15, śniadanie było o godzinie 8:00. Po śniadaniu jechaliśmy do Lublina, do którego nie mieliśmy daleko. Zwiedzaliśmy zamek, starówkę i katedry.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był Zamość. Tam na uwagę zasługiwała  starówka wpisana na listę UNESCO. Po zakupie pamiątek udaliśmy się do hotelu. Tam czekała na nas obiadokolacja. Następnego dnia rano szykowaliśmy się w drogę powrotną. Po śniadaniu pojechaliśmy do Kazimierza Dolnego. Tam zwiedzaliśmy rynek,  kościół, ruiny zamku. Poznaliśmy również legendę o kogucie.

Ostatnim punktem programu było Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolesie. Po krótkiej lekcji z wykorzystaniem  interaktywnej tablicy zwiedziliśmy muzeum. Mieliśmy okazję zobaczyć m.in. dwa oryginalne eksponaty z dworku poety, tj. drzwi i fotel. Niemałą atrakcją była  interaktywna gra tematyczna i wizyta w pobliskiej kaplicy. Do Jastrzębia - Zdroju wróciliśmy o godz. 22.30.

Najbardziej podobał mi się Kazimierz Dolny, ponieważ było tu bardzo dużo ciekawych rzeczy do zwiedzania. Pojechałabym jeszcze raz na taką wycieczkę.