Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 im. Władysława Broniewskiego

ul. Mazurska 6

tel. +48 324 714 704

poczta@sp5.jastrzebie.pl

W dniach 14 – 19 października uczniowie klasy 4b uczestniczyli w lekcjach o mieście w ramach projektu - Jastrzębie - Zdrój - tu bije moje serce

14 października wybraliśmy się na wycieczkę po naszym mieście. Zobaczyliśmy jastrzębskie murale, poznaliśmy wydarzenia z nimi związane oraz dowiedzieliśmy się czym zajmują się mieszkańcy naszego miasta.

Odwiedziliśmy Urząd Miasta, poznaliśmy jego specyfikę pracy oraz dowiedzieliśmy się jakie sprawy możemy tu załatwić. Kolejnymi ciekawymi miejscami które odwiedziliśmy był blok na ulicy Północnej w którym mieszka jedna z uczennic naszej klasy, dawne targowisko, pozostałości kolei w naszym mieście oraz dworzec autobusowy. Był to spacer pełen wrażeń. Wycieczkę podsumowaliśmy zajadając przekąski i dzieląc się wrażeniami z naszej wyprawy.

W dniach 17 – 19 października gościliśmy w szkole panią Katarzynę Gardecką i Annę Lerch-Wójcik na co dzień pracujące w Galerii Historii Miasta i Miejskim Ośrodku Kultury w Jastrzębiu-Zdroju. Braliśmy udział w zajęciach „Jastrzębie-Zdrój – miasto zbudowane od podstaw” oraz „Tradycje i kultura Górnego Śląska – wprowadzenie” . Niezwykle ciekawe zajęcia zostały rozwinięte na kolejnych lekcjach na których rozmawialiśmy o tradycjach naszego miasta, zmianach jakie w nim zachodzą, ciekawych miejscach które można w nim zobaczyć. Odwiedziliśmy też „kościół na górce” w którym odbywały się nasze rekolekcje parafialne. Te wizyty były okazją do poznania historii kościoła, a także zwiedzania tej pięknej świątyni.
W czasie naszych lekcji podróżowaliśmy również dosłownie „palcem po mapie”.

Pracowaliśmy z mapami Jastrzębia – Zdroju. Odszukiwaliśmy ważne punkty na mapie naszego miasta oraz wytyczaliśmy trasę naszych wycieczek. Praca z mapą okazała się dla nas ogromną frajdą.
Jastrzębie - Zdrój - tu bije nasze serce!