KL. 1 A - PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU ETWINNING "BULLERBYN SCHOOLNET"
Zobacz prezentację z podsumowaniem:
Projekt Bullerbyn Schoolnet był realizowany przez klasę 1A w roku szkolnym 2021/2022. Miał na celu zwiększenie motywacji uczniów do czytania książek, rozwijanie umiejętności czytania; stymulowanie potencjału artystycznego i twórczego dzieci, rozwijanie umiejętności pracy zespołowej oraz integrację społeczności międzyszkolnej. Uczniowie omawiali wspólnie lekturę "Dzieci z Bullerbyn" Astrid Lindgren. Czytali wybrane rozdziały i z każdym z nich realizowali różne działania związane z jego treścią. W projekcie działali uczniowie klas I-III Z 13 szkół podstawowych (w tym 12 z Polski i jedna z Holandii). W rezultacie powstała baza materiałów dla nauczycieli i uczniów z gotowymi przykładami zadań i prac uczniów do poszczególnych rozdziałów książki Astrid Lindgren "Dzieci z Bullerbyn".
Nasze działania w projekcie:
1. Przedstawiamy siebie i klasę, do której należymy – tworzymy filmik o naszej klasie z utworzonymi przez nas awatarami i zamieszczamy go we wspólnej prezentacji klas.
2. Tworzymy wspólne Logo projektu w Canvie – każda klasa wykonuje jeden element związany z lekturą "Dzieci z Bullerbyn.
3. Poznajemy bohaterów lektury "Dzieci z Bullerbyn i budujemy model swojej szkoły z dowolnych klocków i wykonujemy zdjęcie naszej szkoły.
Uczniowie z innych szkół w ankietcie (Google Forms) próbują dopasować budowle do zdjęć szkoły.
4. Czytając o najlepsze urodzinach Lisy planujemy i organizujemy klasowe urodziny, wykonujemy laurki i składamy życzenia partnerskim klasom (padlet).
5. "Gdy pada deszcz" wykonujemy deszczowe prace plastyczne oraz przygotowujemy interaktywne gry na deszczowy dzień dla partnerskich klas. Wymieniamy się pomysłami w Wakelet.
6. Świętujemy Gwiazdkę w Bullerbyn i w naszej klasie. Poznajemy zwyczaje i tradycje bożonarodzeniowe w Polsce i Szwecji. Wykonujemy kartki i ozdoby świąteczne; piszemy życzenia, adresujemy i wysyłamy listy do zaprzyjaźnionych klas.
7. Czytając "Dziadziuś kończy 80 lat" przeprowadzamy wywiady ze swoimi dziadkami, tworzymy piękne laurki dla babci i dziadka i składamy im życzenia.
8. Dzieci z Bullerbyn lubiły się przebierać. W czasie zabawy karnawałowej prezentowaliśmy modę karnawałową i powstał projektowy katalog mody (padlet).
9. Szukamy skarbu - organizujemy zespołową grę terenową;wykonujemy zadania według instrukcji; korzystamy z różnych źródeł informacji przygotowując zadania do gry terenowej;rozpoznajemy wybrane zwierzęta i rośliny w naturalnym środowisku
10. Lisa opiekowała się jagniątkiem. My też pomagamy zwierzętom. Włączamy się w zbiórkę darów dla schroniska dla zwierząt.
11. Dzieci z Bullerbyn spały w stogu siana i wymyślały różne psoty. My przygotowaliśmy quizy dla kolegów i koleżanek z projektu i z zainteresowaniem wykonywaliśmy udostępnione nam zadania.
12. Nasza klasowa "Skrzynia mędrców" zmieniła się w kapsułę czasu. Włóżyliśmy do niej prace plastyczne, w któtych wspominamy najciekawsze chwile w kl. 1 oraz najciekawszy rozdział lektury "Dzieci z Bullerbyn", klasowe zdjęcie, projektowe pamiątki, maseczkę ochronną i serce z napisem "Solidarni z Ukrainą. Następnie zakopaliśmy "kapsułę czasu" na terenie naszej szkoły. Chcemy odkopać ją w klasie ósmej.
Uczniowie bardzo polubili bohaterów lektury. Wykonując wszystkie zadania byli bardzo zaangażowani, planowali i współdziałali w grupie, poznawali nowe technologie, rozwijali kreatywność i własną ekspresję oraz doświadczyli wielu wrażeń i przyjemności z udziału w projekcie.
Elżbieta Henicz
Agnieszka Wilk